Verschenen op maandag 1 april 2024 op deze externe link

Bij fitnessclub Fitopia uit Edegem zette men zich in de voorbije periode al sportend in voor de vzw Wonderkids, een organisatie die zich bekommert om kinderen met een hersenverlamming. In het kader van een benefiet mocht Wonderkids voor 3750 euro aan sportmateriaal en een cheque van 2 000 euro ontvangen.

De benefiet kaderde in de jaarlijkse wereldwijde campagne ‘Let’s Move for a Better World’ van fitnesstoestellenleverancier Technogym. 1 576 fitnessclubs in 130 landen deden mee en Fitopia was er daar dus één van. Technogym wil met de campagne mensen aansporen om actiever en gezonder te leven en tegelijk wil men een lokale vzw een duwtje in de rug geven. Hoe meer bewegingen de leden van een deelnemende fitnessclub gedurende twee weken maken, hoe meer sportmateriaal Technogym schenkt aan het door de club geselecteerde goede doel.

“Wij kozen voor de vzw Wonderkids omdat die werd opgericht door twee van onze leden”, zegt Yani Janssens, manager van Fitopia. “Samen met kinesistenpraktijk Kine Kidz kon de vzw extra materiaal goed gebruiken. De hele club toonde bijzonder veel engagement. Met 1 808 Fitopianen maakten we bijna negen miljoen moves. In heel de wereld deed geen enkele club beter.”

Niet alleen leverde deze fenomenale inzet voor 3 750 euro aan fitnessmateriaal op. Fitopia zelf en de BNP Paribas Fortis Foundation deden er nog eens een cheque van 2 000 euro bovenop.

Leden Fitopia leveren sportieve topprestatie voor vzw Wonderkids
Bovenstaand artikel werd integraal overgenomen van het verschenen persartikel.
Bron: https://www.hln.be/edegem/leden-fitopia-leveren-sportieve-topprestatie-voor-vzw-wonderkids~a9470ff0/